Co musisz wiedzieć zanim zdecydujesz się na ulotkę

29 listopada 2018 Social Media & Marketing

Ulotki są jednym z najczęściej spotykanych sposobów reklamy outdoorowej. Decydujemy się na nie zarówno w przypadku nagłośnienia rozpoczęcia działalności firmy, okazjonalnych akcji promocyjnych, jak również promowania cyklicznych wydarzeń. Co powinniście wiedzieć przed pójściem do drukarni? Sprawdźcie!

Papier ulotkowy

Wybór odpowiedniego papieru jest jednym z najważniejszym elementów jeśli chodzi o jakość ulotki. Drukarnie dają nam w tej kwestii szerokie pole do popisu. Wybierając gramaturę papieru musimy skupić się przede wszystkim na przeznaczeniu ulotki. Im wyższa gramatura, tym ulotka solidniejsza i bardziej trwała. Ale na solidność i trwałość wpływ będą miały także inne czynniki. Zwykle, dla standardowej ulotki wybierana jest grubość papieru między 135g/m2 a 250g/m2. Grubość 135g/m2 jest zbliżona do grubości zwykłej kartki papieru, jednak jest od niej o tyle grubsza, że nie przepuszcza na drugą stroną czcionek, kolorów i innych elementów, które znajdą się na ulotce. W praktyce oznacza to tyle, że w tym przypadku możemy bez problemu skorzystać z wydruku obustronnego.

Na jakość papieru składa się również jego rodzaj. Do ulotek polecany jest papier kredowy, pokryty specjalną powłoką, która charakteryzuje się mniejszą nasiąkliwością. Papier kredowy jest solidnym i eleganckim rozwiązaniem. W opozycji do niego stoi papier offsetowy: cienki, mniej wytrzymały, ale jednocześnie znacznie tańszy. Papier offsetowy sprawdzi się wtedy, kiedy nie zależy nam na jakości i wizerunku, ale mamy na przykład do wydrukowania broszury informacyjne w dużym nakładzie.

Papier kredowy wybierany jest znacznie częściej. Występuje on w dwóch wariantach: błyszczącym i matowym. Jeśli zależy nam na eleganckim wyglądzie naszej ulotki, z pewności lepiej wypadnie papier kredowy w wariancie matowym.

Ulotka składana czy jednostronicowa

Ten wybór będzie zależny w dużej mierze od ilości treści, jaką chcemy przekazać za pośrednictwem ulotki. Na ulotkach składanych w harmonijkę treści zmieści się znacznie więcej. Doskonale sprawdzają się one na przykład w przypadku ulotek z menu restauracji. Klient dostaje ulotkę w standardowym formacie, która po rozłożeniu kryje w sobie wiele przydatnych treści.

Jeśli ulotka ma mieć wyłącznie charakter promocyjny czy skłaniający bezpośrednio do zakupu – im mniej treści, tym lepiej – wówczas lepszym rozwiązaniem będą ulotki jednostronicowe. Są one idealne do ulotek z bonami i kuponami zniżkowymi.

Format ulotki

Ulotki drukowane są w przeróżnych formatach. Zwykle są to formaty od A3 do A7, a także DL oraz formaty kwadratowe. Tu także musimy zastanowić się nad zawartością. Im więcej mamy do przekazania, tym większa będzie nasza ulotka. Oryginalnie prezentują się formaty kwadratowe oraz format DL – samy swoim kształtem przyciągają uwagę. Doskonale sprawdzają się przy celach wizerunkowych, w przypadku ulotek, gdzie treść zaprezentowana jest w formie graficznej przy niewielkim udziale tekstu.

Cena ulotki

To ile zapłacimy za ulotkę zależne jest od wszystkich czynników wymienionych powyżej, czyli od formatu, rodzaju papieru, rodzaju ulotki, ale także od nakładu czy projektu. Z pewnością tańsze będą drukarnie online od tych stacjonarnych, które mają monopol na tego typu usługi w okolicy. To o czym powinniśmy pamiętać, to zwracanie uwagi na dodatkowe koszty, niejednokrotnie ukryte, jak na przykład koszty projektu czy przesyłki.

Artykuł sponsorowany

29 listopada 2018 Social Media & Marketing

0 Komentarze