Druk wizytówek a biznesowy savoir-vivre

4 grudnia 2020 Prowadzenie firmy

​Pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Na co zwrócić szczególną uwagę, aby nie zaliczyć gafy w reklamowaniu swojego biznesu lub produktu?

Savoir-vivre pełen pułapek

Umiejętność odnalezienia się w interpersonalnych sytuacjach związanych z życiem zawodowym i biznesem dla wielu może wydawać się intuicyjna. Istnieje jednak dość obszerna lista kodów kulturowych, których znajomość na pewno pomoże na początku kariery, a na dalszych jej etapach jest po prostu konieczna. Samo bycie miłym i uprzejmym nie zawsze wystarczy, aby skutecznie nawiązać relację. Dzięki znajomości zasad savoir-vivre'u nie tylko możemy zyskać uznanie w oczach ludzi obytych, ale po prostu ułatwiamy sobie życie. Warto pamiętać o tym, że zasady te nie wzięły się znikąd, ale powstały jako przepis na działanie w kłopotliwej sytuacji. Elementy kodu zachowania obejmują również takie aspekty jak np. wygląd. Umiejętność dopasowania stroju do sytuacji to ważna zdolność, której często pozbawieni są celebryci. Lepiej unikać wpadek, skrupulatnie rozważając takie kwestie jak odpowiedni ubiór, znajomość kodów czy stosowny druk wizytówek.

Dobre maniery, dobre relacje, dobre życie

Brytyjska rodzina królewska stanowi bardzo wpływowy ośrodek w dziedzinie dobrego smaku i zachowania. Sytuacje związane z monarchami często są szeroko komentowane. Za przykład niech posłuży wesele pary książęcej. Przybyli znamienici goście niejednokrotnie potwierdzali szacunek do instytucji i wysoki poziom kultury poprzez umiejętność dopasowania się do okoliczności. Przykładowo Elton John jako sławny artysta mógłby przybyć na wesele odstawiony jak na koncert – w końcu jest gwiazdą. Jednak wykazał się prawdziwą elegancją, przychodząc w klasycyzm smokingu. Nie wyróżniał się z tłumu. Tym właśnie pokazał prawdziwą klasę. Savoir-vivre w biznesie opiera się na tej samej zasadzie: umiejętności rozpoznania swojego miejsca w szeregu. Tutaj warto poznać zasady precedencji, czyli pierwszeństwa. Kto komu pierwszy podaje rękę? W strukturze firmowej osoba wyżej położona w hierarchii pierwsza wyciąga rękę. Osoba o niższej randze wyciąga rękę tylko w odpowiedzi. Oczywiście to tylko teoria. W wielu przypadkach ludzie funkcjonują „naturalnie” albo charakter firmy nie zakłada aż takiego stopnia formalności. Ale warto być przygotowanym.

Gotowość w każdej sytuacji – druk wizytówek

Momenty nawiązania relacji są kluczowe i mają swój rytuał. W biznesie wizytówki stanowią ważny element każdej wymiany kontaktów. Samo ich posiadanie już jest sygnałem świadczącym o profesjonalnym podejściu zarówno nas, jak i firmy, którą reprezentujemy, do prowadzenia działań biznesowych. Warto rozważyć druk wizytówek, aby nie przegapić możliwości nawiązania owocnych relacji.

Artykuł partnera

4 grudnia 2020 Prowadzenie firmy

0 Komentarze