Prowadzenie sklepu stacjonarnego jest ciągłą walką o klientów oraz zwiększenie sprzedaży. Najpierw trzeba znaleźć odpowiedni lokal w dobrej lokalizacji. Następnie należy spędzić dużo czasu na planowaniu strategii, kampanii marketingowej i biznesplanu. W końcu pojawiają się pierwsi klienci oraz zarobione zyski. Jednak chcąc utrzymać dobre wyniki finansowe trzeba się ciągle rozwijać .
Naucz się planować przestrzeń w sklepie
Małe zmiany mogą zaowocować zwiększeniem sprzedaży. Dobrze zaplanowana przestrzeń w sklepie to ogromna siła, którą warto wykorzystać. Liczy się prawidłowa ekspozycja produktów oraz ich rozmieszczenie w sklepie. Pierwsza zasada dotyczy zamieszczenia najważniejszych produktów na wysokości wzroku. Większość osób jest wzrokowcami, czyli głównie skupia się na tym, co widzi. Warto to wykorzystać i przyciągnąć uwagę klientów i zaprezentować mu najciekawsze produkty w sklepie.
Nie można pominąć jednak innych zmysłów. Odpowiednia muzyka jest także w stanie zachęcić osoby odwiedzające sklep do zakupów. Nie bez znaczenia jest zapach. Przyjemny, dostosowany do asortymentu w sklepie, ale nie nachalny ani zbyt drażniący .
Skuteczna reklama kluczem do sukcesu
To, jak urządzony jest sklep oraz jak rozmieszczone są w nim towary to początek drogi do pozyskania klientów oraz wysokich zysków ze sprzedaży. Jednak niezwykle ważne jest poprawne i skuteczne zareklamowanie i promowanie swojego punktu, przyciągnięcie nowych potencjalnych klientów oraz pokonanie konkurencji. Nawet jeśli prowadzi się sklep stacjonarny, nie można unikać reklamy w Internecie, ponieważ ludzie obecnie właśnie z Internetu czerpią informacje na temat zakupów oraz innych sfer życia . Można zaoferować też rabat czy gratisowy produkt. Reklama skuteczna to taka, która generuje zarobki, zatem można eksperymentować z formami marketingu .
Idź o krok dalej : pozyskuj klientów budując lojalność
Niewiele osób korzysta faktycznie z kart lojalnościowych zakładanych w sklepie. Dlatego warto postawić na nieco inne warianty pozyskiwania lojalnych klientów, którzy są stałymi bywalcami sklepu. Warto zwrócić się w sposób indywidualny do klienta. Można wysyłać mu zniżki urodzinowe albo przygotowywać spersonalizowane rabaty, na produkty, które najczęściej kupują. Można złożyć w newsletterze życzenia świąteczne i dodać kod promocyjny na kolejne zakupy. Wszystko to sprawia, że klienci czują się bardziej wyjątkowi i chętniej dokonają zakupu.
Zostaw komentarz