Z każdym rokiem na zakupy w sieci wydajemy coraz więcej. Pandemia przyspieszyła ten trend i do zakupów online przekonała do tej pory opornych. Nie dziwi więc fakt, iż w Polsce powstaje coraz więcej sklepów internetowych i konkurencja w tym obszarze jest z każdym rokiem trudniejsza. Konsumenci mają dzięki temu wybór a sprzedawcy w wielu kategoriach muszą konkurować ceną. W naszym artykule podpowiadamy wszystkim sprzedającym w ecommerce jak na bieżąco monitorować konkurencję oraz jak bazując na cenie optymalizować swoje kampanie promocyjne w Google.
Dlaczego warto monitorować ceny konkurencji
Świat ecommerce zmienia się bardzo szybko. Dzisiaj możemy sprzedawać we własnym sklepie internetowym, na którymś z popularnych marketplaców (np. Allegro, Olx, etc.) bezpośrednio z wyszukiwarki Google (Google shooping) czy oferować nasze produkty na FB, Instagramie lub Tik Toki wykorzystując trend social selling. Większość sprzedawców by zwiększać obroty i zyski działa w kilku z tych miejsc. Dlatego tak bardzo ważne staje się monitorowanie naszych cen i cen konkurencji, niemalże w czasie rzeczywistym. Pozwala to opracowywać najbardziej optymalne strategie cenowe, odpowiednio zarządzać promocjami i na bieżąco reagować na trendy rynkowe oraz poczynania konkurencji. Nie sposób jednak robić tego ręcznie odwiedzając codziennie kilkadziesiąt różnych witryn i sklepów internetowych, znajdować interesujące nas produkty i porównywać na tej podstawie naszą ofertę z ofertą Konkurencji. Doskonałym narzędziem, które przychodzi z pomocą sprzedawcom jest Bigshopper price monitoring tool.
Jak Bigshooper monitoruje ceny
Bigshooper analizuje ceny wszystkich konkurentów oferujących swoje produkty w Google Shooping, a więc największej wyszukiwarce świata od której konsumenci zazwyczaj zaczynają zakupy w świecie online. Całość porównania dostajemy w jednym wygodnym w użyciu zestawieniu. Możemy poznać listę wszystkich naszych konkurentów w danej kategorii produktowej. Mamy też wiedzę, z jakimi produktami konkurenci są od nas drożsi a gdzie są tańsi. Co więcej ceny możemy porównać dodając lub odejmując oferowane przez nich koszty wysyłki. Zestawienie pozwala też sprawdzić kto jest najtańszym dostawcą na rynku a kto najdroższym i jaka jest pomiędzy nimi całkowita różnica.
Warto też wiedzieć, że jeśli działamy nie tylko ma rynku polskim Bigshooper będzie miał dla nas dodatkową wartość. Monitoruje on dane z wszystkich krajów Europy, w których dostępna jest usługa Google Shooping.
Jak Bigshooper pomaga zoptymalizować kampanię
Jeśli nasze produkty promujemy z wykorzystaniem reklam Google Ads Big Shooper pozwoli nam lepiej zoptymalizować nasze kampanie. Będziemy mieli nie tylko wiedzę o naszych cenach na tle konkurencji ale zyskujemy dostęp do kilku bardzo przydatnych funkcji ułatwiających optymalizację kampanii. Po pierwszy automatycznie zaimportujemy lub zaktualizujemy nasze etykiety cenowe w prowadzonych kampaniach. Możemy też dzielić nasze kampanie na grupy pod kątem przyjętych cen vs. konkurencja i obserwować efekty różnych strategii cenowych w Google Ads. Co więcej dzięki Google Shooping i skonfigurowaniu odpowiedniego feedu możemy nasze oferty w Googe Shooping wyposażyć w dodatkowe etykiety cenowe, które wyróżnią je i przyciągną uwagę odbiorców.
Artykuł partnera
Zostaw komentarz