Czym wyróżnia się agencja content marketing

28 stycznia 2019 Social Media & Marketing

Na rynku marketingowym działa coraz więcej firm, które specjalizują się w content marketingu. Wynika to z faktu, że zapotrzebowanie na wartościowe, unikalne i angażujące treści stale wzrasta, a konkurencja jest coraz większa. Content marketing to jeden z najbardziej skutecznych sposobów na zdobycie zaufania i lojalności klienta, a tym samym na zbudowanie z nim długoterminowych relacji. Treści, które skierowane są bezpośrednio do klientów, pozwalają zyskać aktywnych zwolenników marki, ale właściwe efekty można osiągnąć tylko poprzez prawidłowo przeprowadzone działania.

Czym właściwie jest content marketing?

Content marketing, czyli marketing treści, to strategia marketingowa stosowana w sieci, której celem jest pozyskanie stałych klientów. Polega ona przede wszystkim na publikowaniu oraz promowaniu wartościowych treści dla danej grupy odbiorców. Działania te nie są jednostronne – jest to całe przedsięwzięcie, które prowadzi do budowania intensywnych i długotrwałych relacji z klientami, które z czasem oparte są także na emocjach.

Najważniejsze działania content marketingu polegają na tworzeniu i publikowaniu ciekawych treści, przyciąganiu uwagi potencjalnych klientów, budowaniu zaangażowania i lojalności tychże klientów. Firmy, które specjalizują się w marketingu treści, np. https://thinkkong.pl, zajmują się tworzeniem treści i rozpowszechnianiem ich w sieci. Treści to mogą mieć różnorodną formę, np. filmików, artykułów, prezentacji multimedialnych, grafik, wykresów czy webinarów. Forma publikowanych treści jest bardzo ważna, podobnie zresztą, jak ich merytoryczna zawartość. Wynika to z faktu, że dla Google właśnie te kwestie mają bezpośredni wpływ na widoczność danego serwisu w wyszukiwarce. Nietrudno więc zauważyć, że content marketing ma bezpośredni wpływ na SEO oraz pozycjonowanie stron. Wysoka jakość materiałów, które są publikowane na stronie, poprawia pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Warto przy tym pamiętać, że content marketing jest realizowany nie tylko w sieci, ale także poza nią – treści dostarczane są klientom za pośrednictwem ulotek, folderów, prasy branżowej czy gazetek.

Jakie korzyści daje content marketing?

Content marketing to szansa na niemal trzykrotne zwiększenie liczby leadów w porównaniu do działań związanych z tradycyjnym marketingiem. Potencjalny klient, zanim zdecyduje się na kupno wybranego produktu, zwykle korzysta z ok. 11 źródeł, aby zdobyć informacje na jego temat. Stąd też marketing treści jest najlepszą szansą na zbudowanie szybkiej relacji z klientem poprzez dostarczenie mu informacji, których potrzebuje.

Niewątpliwą korzyścią z tego rodzaju działań jest także możliwość zbudowania pozytywnego wizerunku firmy, który jest bardzo ważny. Ponadto content marketing daje możliwość stworzenia pozytywnych skojarzeń z marką wybranego produktu. Wynika to z faktu, że niemal 82% konsumentów, którzy mieli styczność z content marketingowymi treściami, postrzega daną firmę w sposób bardziej pozytywny niż firmy konkurencyjne. Warto więc zadbać o marketing treści, ponieważ ma on duży wpływ na zyski, jakie osiąga firma.

28 stycznia 2019 Social Media & Marketing

0 Komentarze