Dlaczego warto inwestować w artykuły sponsorowane?

13 września 2019 Social Media & Marketing

Prowadzenie firmowej strony internetowej nie należy do łatwych zadań. Użytkownicy szukający w sieci konkretnych informacji na najróżniejsze tematy, ale muszą się często przedrzeć przez mnóstwo portali, zanim dotrą na naszą stronę. Jeśli w ogóle to nastąpi. Z tego powodu, tak ważne jest odpowiednie pozycjonowanie strony, dzięki czemu jej adres pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania. A przecież każdy doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że im niżej na takiej liście znajduje się strona, tym mniejsze szanse na to, że zostanie ona otwarta przez użytkownika.Artykuły sponsorowane - co to?

Reklama otacza nas dziś niemalże z każdej strony. Oglądając telewizję, słuchając radia, przeglądając strony internetowe czy nawet idąc ulicą lub jadąc samochodem jesteśmy atakowani przez nachalne reklamy i materiały promocyjne. Nie można się zatem dziwić temu, że coraz rzadziej zwracamy na nie uwagę i niechętnie zapoznajemy się z ich treścią. Dlatego też pojawiły się właśnie artykuły sponsorowane, które mają stanowić przyjemną dla czytelnika opozycję, dla nachalnego zachwalania produktów lub usług.

W artykułach sponsorowanych na pierwszym miejscu stawiana jest wartościowa i angażująca czytelnika treść. Mają one zatem często charakter informacyjny, czy nawet edukacyjny. Dzięki temu, wzbudzają zainteresowanie ze strony użytkowników sieci, którzy chętniej zapoznają się z ich treścią. Na pierwszy rzut oka, taki artykuł wygląda jak profesjonalny artykuł redakcyjny, stworzony na potrzeby konkretnego portalu. Pojawiają się w nim jednak informacje na temat zalet określonego produktu, czy też skuteczności usług świadczonych przez konkretną firmę. Najważniejsze jest jednak to, aby promocja marki, firmy czy produktu nie była sztucznie napompowana, co jest od razu wyczuwane przez współczesnego czytelnika.Różne rodzaje artykułów sponsorowanych

Tak naprawdę istnieje co najmniej kilka różnych podziałów artykułów sponsorowanych, które są stosowane przez agencje. Wśród trzech najważniejszych należałoby jednak wymienić:artykuł sponsorowany reklamowy - często w formie reklamy natywnej, bezpośrednio przekazuje informacje o firmie, marce, usłudze czy też o promowanym produkcie;artykuł sponsorowany nawiązujący do reklamodawcy - za temat takiego artykułu wybierane są kwestie związane z działalnością promowanej firmy. W treści takiego artykuły znajduje się natomiast odwołanie do firmy czy produktu, jako dobrego wyboru w konkretnej kwestii;tematyczny artykuł sponsorowany z linkiem - nazywany też tekstem eksperckim, fachowo opisuje jakieś zagadnienie, bez nawiązania wprost do reklamodawcy. Pojawiają się jednak linki  które prowadzą czytelnika do strony docelowej.Artykuły sponsorowane a pozycjonowanie

Promocja produktu, usługi lub marki oraz pozyskiwanie nowych klientów to ważne korzyści płynące z publikacji artykułów sponsorowanych. Warto jednak pamiętać, że wpływają one pozytywnie również na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Wartościowe dla użytkownika treści są szczególnie cenione przez Google. Kiedy zatem wysokiej jakości artykuły sponsorowane, znajdujące się na popularnych serwisach, prowadzą do naszej strony internetowej, wyszukiwarka podnosi jej pozycję. Budujemy więc skuteczny link building.

Zobacz ofertę artykułów sponsorowanych na fusionmarketing.pl

13 września 2019 Social Media & Marketing

0 Komentarze