Efektywna reklama na Instagramie - co warto wiedzieć?

1 grudnia 2021 Social Media & Marketing

Instagram to jeden z tych portali społecznościowych, który cieszy się ogromną popularnością. Dlatego też wiele marek dostrzega jego potencjał w zakresie prowadzonych działań marketingowych. Jeśli Twojego biznesu jeszcze nie ma na tej platformie to koniecznie musisz sprawdzić, jak z jej pomocą skutecznie się reklamować!

Sedno Instagrama

Nieodłącznym elementem Instagrama są zdjęcia. To właśnie wokół nich skupia się cała uwaga użytkowników portalu. Dlatego priorytet to przygotowanie wysokiej jakości, atrakcyjnych i interesujących fotografii. Liczy się pomysł, kompozycja oraz kwestie techniczne. Przy tak ogromnej ilości zdjęć, jakie codziennie są publikowane w social mediach trzeba się bardzo postarać, by nasze prace zostały zauważone. Alternatywą dla tradycyjnych postów są tzw. InstaStories, czyli krótkie foto lub wideo relacje standardowo wyświetlające się na portalu przez 24 godziny. Drugim niemniej ważnym elementem, pojawiającym się tuż po krótkim opisie, są hashtagi. Hashtagi na instagramie to swego rodzaju znaczniki, rozpoczynające się od znaku #, które pomagają łączyć posty w różne kategorie oraz pozwalają na docieranie do osób interesujących się daną tematyką. Ich dobór jest więc niezwykle ważny.

Dobrze poprowadzona kampania reklamowa na Instagramie to szansa na zwiększenie rozpoznawalności marki, nawiązanie relacji z klientami, tworzenie społeczności wokół swojego biznesu i oczywiście na bezpośrednie zwiększenie sprzedaży, dzięki promowaniu produktów i usług. Dlatego w przygotowaniu kampanii na IG najlepiej sprawdzi się doświadczona agencja zajmująca się Facebook Ads np. Space Ads. Taka firma profesjonalnie poprowadzi profil, ułoży strategię obecności marki na Instagramie, przygotuje kampanie promocyjne i będzie odpowiednio zarządzać budżetem na reklamy.

Kto powinien reklamować się na Instagramie?

Ze względu na specyfikę portalu, reklama na Instagramie nie jest dla każdego. Priorytetem jest ustalenie czy grupa docelowa, do której chce dotrzeć dana marka rzeczywiście korzysta z tego portalu. Z jednego z najnowszych raportów na temat social media "Digital2021 - Poland", zrealizowanym przez Hootsuite, dowiadujemy się, że z IG korzysta ponad 9 mln użytkowników, z czego co piąty to kobieta w wieku od 18 do 24 lat. Zatem jeśli chcemy dotrzeć ze swoim produktem lub usługą na przykład do młodych kobiet, to reklama na Instagramie będzie strzałem w dziesiątkę. Poza tym, tak jak już wspomnieliśmy, mamy do czynienia z kanałem komunikacji, który skupia się na zdjęciach. Dlatego też jest to idealne miejsce do promowania firm koncentrujących się wokół mody, urody, podróży, gastronomii etc.

1 grudnia 2021 Social Media & Marketing

0 Komentarze