Jakie etykiety sprawdzą się w twojej firmie?

28 września 2020 Prowadzenie firmy

​Etykiety na opakowaniach są wykorzystywane w przypadku towarów wytwarzanych przez firmy z wielu różnych branż. Najczęściej takie nalepki ozdabiają produkty spożywcze, kosmetyczne i farmaceutyczne. Chcąc wybrać trwałą, a przy tym atrakcyjną etykietę, należy zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii.

Dlaczego warto stosować personalizowane etykiety na opakowaniach?

Personalizowane etykiety pozwalają wyróżnić produkty danej firmy na tle konkurencji. Jeśli opakowania są estetyczne i ładnie się prezentują, od razu przyciągają uwagę i wzbudzają ciekawość potencjalnych klientów. Warto o tym pamiętać, ponieważ wielu z nas dokonuje zakupów „oczami”. Jeśli dana etykieta spodoba się kupującym, o wiele chętniej sięgną oni po ozdobiony nią produkt.

Odpowiednie etykiety pozwalają też na budowanie wizerunku przedsiębiorstwa. Jeśli są oryginalne i przyciągają wzrok, produkty firmy stają się dzięki nim o wiele bardziej rozpoznawalne. Aby tak się stało, muszą jednak spełnić odpowiednie warunki. Wybierając etykiety na miarę twoich potrzeb, zwróć uwagę m.in. na to, z czego zostały wykonane i jak je zaprojektowano.

Jakie są rodzaje etykiet?

Atrakcyjne, personalizowane etykiety na opakowania mają kilka rodzajów. Jednym z nich są modele samoprzylepne, które mogą być wykonane z różnych materiałów. Najpopularniejsze są te zrobione ze specjalnego papieru etykietowego. Choć prezentują się bardzo estetycznie, nie sprawdzą się w przypadku produktów narażonych na działanie niekorzystnych czynników. W przypadku dużej wilgoci, bardzo wysokiej lub niskiej temperatury oraz narażenia na kontakt z wodą lepszym rozwiązaniem okazują się etykiety z materiałów syntetycznych, czyli z folii. Są niezwykle wytrzymałe i przetrwają w nienaruszonym stanie nawet w trudnych warunkach.

Ciekawym rodzajem są tzw. etykiety termokurczliwe, znane także jako shrink sleeve. To bardzo uniwersalne nalepki, które mogą być nakładane nawet na opakowania o fantazyjnych i skomplikowanych kształtach. Tego typu etykiety wykonane z wysokiej jakości folii PCV i PET po odpowiednim podgrzaniu dopasowują się do danego produktu i idealnie go pokrywają. Co istotne, mogą zawierać dowolną grafikę, istnieje więc możliwość stworzenia naprawdę oryginalnego i przyciągającego wzrok opakowania.

Jak wybrać dobre etykiety?

Wybierając personalizowane etykiety, warto zastanowić się, na jakich opakowaniach będą one umieszczone. Dzięki temu łatwiej zdecydować, z jakiego materiału powinny zostać wykonane. Należy też dostosować ich kształt do oferowanych przez siebie produktów. Choć najpopularniejsze są etykiety prostokątne i kwadratowe, sprawdzone firmy specjalizujące się w drukowaniu bez problemu dostarczają też niestandardowe modele.

Istotne jest odpowiednie dostosowanie grafiki na etykiecie. Każda firma powinna dokładnie przemyśleć, w jaki sposób chce się zaprezentować odbiorcom i co może sprawić, że klienci zwrócą uwagę właśnie na jej produkt. Warto rozważyć zwiększenie atrakcyjności etykiet poprzez zastosowanie dodatkowych efektów, np. złocenia lub lakierowania.

Artykuł partnera

28 września 2020 Prowadzenie firmy

0 Komentarze