Jak wygląda współpraca w ramach programu partnerskiego? Krótki przewodnik dla początkujących

21 lutego 2020 Prowadzenie firmy

Co to jest program partnerski? Każdy coś słyszał, ale nie do końca wiadomo o co chodzi. Tymczasem to bardzo proste. Jest to taka forma współpracy między firmą i osobami aktywnymi w Internecie, która daje obopólne korzyści. Firma może liczyć na promowanie i polecenie swoich produktów lub usług na blogu, kanale w social media lub stronie partnera. Partner za każdy sfinalizowany zakup z jego polecenia otrzymuje prowizję. Często może również liczyć na dodatkowe gadżety firmowe, produkty do przetestowania lub ich próbki. Dzięki temu obie strony są zadowolone i osiągają swoje cele!

Kiedy warto wziąć udział w programie partnerskim?

Dla blogera czy youtubera program partnerski to szansa na zarabianie na swoim blogu lub kanale. Jego zaletą jest to, że najczęściej nie wymaga specjalnych kwalifikacji i można go łączyć z dotychczasową pracą. Bardzo często nie trzeba nawet prowadzić własnej działalności gospodarczej!

Bycie partnerem jest najbardziej korzystne wtedy, kiedy blog lub kanał w social media skupia dużo użytkowników. Łatwy zarobek mają również osoby będące trendsetterami. Oni pokazują swoim followersom nowości i ciekawostki, a ci później je przejmują. To także dobry pomysł dla przedsiębiorców, którzy chcą poszerzyć swoją ofertę lub wejść z usługami do nowej branży.

Jak zapisać się do programu partnerskiego?

Zasady uczestniczenia i dołączenia do programu partnerskiego najczęściej są prezentowane na stronie firmy, która taki program prowadzi. Najczęściej wymagane jest podpisanie umowy o współpracy, zawierającej jej zasady, szczegółowe warunki, czas trwania i wysokość prowizji.

Czasami zdarza się, że firmy stawiają konkretne wymagania dotyczące np. rodzaju materiału, w którym powinny się pojawić produkty lub jego treści. Niekiedy wymogi dotyczą również wysokości sprzedaży. W takiej sytuacji firma wyznacza minimalny limit, który powinien być zrealizowany w danym okresie rozliczeniowym.

W wielu przypadkach przedsiębiorstwa zostawiają jednak wolną rękę influencerom, wierząc w ich doświadczenie i umiejętności przekonywania swoich czytelników.

Jak naliczana jest prowizja?

Do rozliczenia prowizji i prowadzenia statystyk sprzedaży każdego z partnerów wykorzystywane są specjalne, automatyczne systemy. Sprawdzają one skąd klient trafił na stronę sklepu i czy dokonał zakupu. Jeżeli tak, wówczas partner, który przyciągnął klienta do sklepu otrzymuje prowizję od sprzedaży.

Pod koniec okresu rozliczeniowego generowane są zestawienia przedstawiające liczbę nowych klientów, liczbę wizyt zakończonych zakupem oraz wysokość prowizji do wypłaty. Kwota ta jest przelewana na konto bankowe, zgodnie z ustaleniami zapisanymi w umowie współpracy.

 ___

Artykuł powstał dzięki CORE - polskiemu dystrybutorowi antywirusów AVAST i AVG.

Dowiedz się więcej o CORE - program partnerski

Artykuł sponsorowany

21 lutego 2020 Prowadzenie firmy

0 Komentarze