Reklama lokalna: jak promować mały biznes?

4 stycznia 2021 Pozyskiwanie klientów

Jeśli nie działasz na krajową skalę, a Twój biznes opiera się na lokalnych usługach, odpowiednia promocja pozwoli Ci wyróżnić się na tle konkurencji. Sprawdź rodzaje lokalnej reklamy i zwiększ liczbę klientów.

W dobie cyfryzacji i szeroko rozwiniętej technologii, reklama lokalna bywa postrzegana jako zamierzchła już metoda marketingu. Nic bardziej mylnego! Powinniśmy reklamować się tam, gdzie są nasi potencjalni klienci. Jeśli zatem działamy w niewielkim mieście, powiecie, gminie, warto zastosować marketing lokalny.

Właściciele stacjonarnych sklepów odzieżowych, warzywniaków, firm usługowych np. remontowych czy oferujących serwis AGD opierają swój biznes na lokalnej społeczności. W żadnej branży nie brakuje konkurencji, dlatego warto postawić na działania reklamowe, które wyróżnią nas na tle podobnych firm i sprawią, że klient wybierze właśnie nas.

Reklama tradycyjna: banery reklamowe, wizytówki, ulotki

Cyfryzacja i rozwój technologii przeniosły w większości reklamę do internetu. Firmy prowadzą komunikację w mediach społecznościowych, zakładają biznesowe konta na Facebooku, Instagramie. Wyświetlają swoje reklamy w serwisach internetowych czy też wysyłają newslettery, mailingi do dużych grup odbiorców. Działania te określa się jako reklamę internetową. Jest ona niewątpliwie skuteczna i jej zaletą jest możliwość mierzenia efektów: zasięgu, liczby interakcji, wyświetleń.

Reklama tradycyjna to reklama offline’owa czyli np. ulotki, banery reklamowe, gazetki promocyjne, ale także jest reklama radiowa, telewizyjna.

Jak reklamować się lokalnie?

Mały biznes oparty na lokalnej społeczności nie wymaga wielkiej reklamy – stawiamy na skuteczność. W tym przypadku ważne są opinie i rekomendacje. To na nich powinniśmy budować bazę klientów. Dlatego też dbanie o jakość wykonywanych usług czy sprzedawanych produktów jest kluczowa. Opinie możemy zbierać w serwisach społecznościowych np. na Facebooku lub na stronie www. Rekomendacje są wiarygodną oceną naszych działań i na ich podstawie wiele osób podejmuje decyzje zakupowe.

Oczywiście nie wszyscy szukają informacji w Internecie. Widoczność naszej marki warto zapewnić sobie także w świecie offline’owym. Możemy brać udział w konferencjach i targach branżowych, lokalnych eventach, a także stosować sprawdzone metody promocji tj. ulotki czy gadżety firmowe.

Niewątpliwie ważnym element jest widoczność naszej marki. Jeśli jesteśmy właścicielem salonu fryzjerskiego czy kosmetycznego, prowadzimy salę zabaw dla dzieci czy sklep odzieżowy, pierwszą formą marketingu, jaką powinniśmy zastosować są banery reklamowe. To one zapewnią widoczność naszej działalności.

Jak się komunikować?

Zasada jest prosta: w każdej formie reklamy, czy to na banerach reklamowych, czy podczas tworzenia treści i grafik newsletterów, stosujmy umiar. Często mniej znaczy więcej. Lepiej używać konkretnych komunikatów, nie przesadzać z ilością tekstu, niż naładować jeden projekt kilkoma przekazami. Estetyka, dopasowanie języka do grupy odbiorców to elementy, które powinny być kluczowe na każdym etapie projektowania reklamy.

4 stycznia 2021 Pozyskiwanie klientów

0 Komentarze