Doskonała obsługa klienta - jak to osiągnąć?

8 lipca 2020 Pozyskiwanie klientów

W dzisiejszych czasach obsługa klienta jest jedną z ważniejszych rzeczy podczas oferowania danej usługi. Wymagania osób z roku na rok są coraz wyższe. Klient chce być traktowany z należytym szacunkiem. Warto wspomnieć o tym, że badania przeprowadzone wykazują ogromne zmiany, jeśli chodzi o oczekiwania klientów.

Jak poprawić jakość obsługi klienta w dzisiejszych czasach?

Obsługa klienta jest elementem, której jakość powinna być na jak najwyższym poziomie. Szybkość obsługi jest niesamowicie ważna. Klient oczekuje szybkiego rozwiązania problemu, natychmiastowej odpowiedzi oraz wysokiej kompetencji pracownika z którym przeprowadza rozmowę. Contact Center to nowoczesne rozwiązanie, które wykorzystuje telefon komórkowy w celu rozwiązania problemu danego klienta. Pracownicy, którzy pracują w takim biurze, muszą:
- przejść szkolenie
- być samodzielni i komunikatywni
- korzystać z odpowiednich systemów kolejkowania połączeń

Idealna obsługa każdego klienta

Można zauważyć, że żaden klient nie lubi czekać. Czynność ta bowiem powoduje negatywne emocje, takie jak: złość, frustracja czy niezadowolenie. Większość osób pragnie załatwić wszystkie sprawy przez telefon. Contact Center powinien zastosować odpowiednie menu głosowe, które będzie nie tylko proste w obsłudze, ale również będzie szybko kierować każdego klienta do odpowiedniego działu. Jest to naprawdę istotna sprawa. Oprócz tego - automatyczne oddzwanianie to system, który cieszy się sporą popularnością. Personalizacja jest doceniana przez wiele osób. Każdy klient chce się czuć wyjątkowo podczas rozmowy.

Liczy się pierwsze wrażenie

Nie da się ukryć, że zdecydowana większość osób chce czuć się dobrze obsłużona podczas robienia zakupów lub załatwiania spraw. Brak życzliwości może okazać się utratą klienta. Trzeba pamiętać, że ma się do czynienia z człowiekiem. Ponad połowa konsumentów nie lubi rozmawiać przez telefon z maszyną, ponieważ wtedy nie odczuwa się żadnych emocji. W realiach e-commerce ważne jest to, aby klient czuł się dobrze podczas prowadzenia dyskusji.

Jak widać, oczekiwania klientów stale rosną. Trzeba zrobić wszystko, aby sprostać oczekiwaniom drugiego człowieka, który chce się poczuć ważny gdy ma jakiś problem. Dobry sprzedawca musi stale się rozwijać, interesować się zmianami, które następują w obsługiwaniu klientów. Osoba na stanowisku sprzedawcy powinna być więc komunikatywna, sympatyczna i pomocna. Musi ona podnieść standard relacji ze swoim klientem. Jest to naprawdę niesamowicie ważne - szczególnie w dzisiejszych czasach.

Artykuł partnera

8 lipca 2020 Pozyskiwanie klientów

0 Komentarze