Jak zarobić na social mediach?

18 Wrzesień 18 Social Media & Marketing

Siła obrazu – Instagram

Jeśli publikacja osobistych zdjęć to dla Ciebie nie problem, możesz wykorzystać Instagram do stworzenia sobie wirtualnej społeczności adresatów treści wizualnych, które przekazujesz. Sęk w tym, aby na tyle mocno i trwale zainteresować odbiorców, aby pozostali z Tobą na stałe i chętnie zaglądali na Twój instagramowy profil. Podobnie jak w przypadku innych portali społecznościowych, liczy się kreatywność, pomysłowość i autentyczność.

Zdjęcia powinny być tak dobrane, aby przedstawiały konkretną historię z przekazem. Tak zwani „followersi” (ang. follow – obserwować) pozostaną z Tobą, gdyż będą wiedzieli, czego mogą się spodziewać, a dostęp do Twoich publikacji będzie poszerzał ich wiedzę w tematyce, która interesuje zarówno Ciebie, jak i ich.

Jak zarobić na Instagramie?

Najbardziej oplacalną formą zarobku jest współpraca polegająca na lokowaniu produktu określonej firmy. Jeśli na swoim instagramowym profilu zamieszczasz zdjęcia potraw, które jadasz np. na mieście (zgodnie z modnym trendem „porn food”), możesz spróbować nawiązać współpracę z restauracjami, w których bywasz. Ty robisz im reklamę, a oni Ci za to płacą. Korzyści płyną dla obu stron.

zarabianie na youtube

Zarabiaj na kręceniu – YouTube

Prawdopodobnie dotarły do Ciebie wieści o sukcesie popularnego obecnie vlogera Sylwestra Wardęgi. Popularność jego kanału na YouTube przyniosła mu ogromne zyski. Nic dziwnego, skoro z szacunków wynika, że YouTube osiądnął poziom miliarda użytkowników. Co więcej, z roku na rok rośnie liczba godzin, którą spędzają oni na YT. Mówi się nawet o 50-procentowym wzroście.

Faktem jest, że wypromowanie się na YouTube nie jest łatwe. Reklamodawcy cenią sobie głównie poradniki, testowanie produktów i ich pomysłowe, niebanalne prezentacje. Przyjrzyjmy się konkretnemu przykładowi: potencjalni klienci, którzy zamierzają zakupić szampon zwiększający objętość włosów, uznają za bardziej wiarygodną recenzję youtuberki niż opinię samego producenta szamponu. Firmy poznały już ten trend i same wychodzą naprzeciw youtuberom, proponując im testowanie w Internecie swoich produktów i usług. Zyski znacznie przekraczają koszty takich akcji.

Zarobki – prognoza

Dochodowość takiego przedsięwzięcia to coś, co interesuje najbardziej, zanim w ogóle zaczniemy przygodę z socjal mediami. Trudno jednak określić konkretny przedział kwotowy. Szacuje się, że profile prowadzone w sposób amatorski, ale z ciekawym pomysłem, przynoszą dochody kilkuset złotych miesięcznie. Natomiast w przypadku profesjonalnych kanałów, jest to nawet kwota rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych! Jak bardzo jesteś ambitny?

18 Wrzesień 18 Social Media & Marketing